Sağlık Bakanlığı’nın yeni uygulamasıyla birlikte vatandaşlar artık e-Devlet ve e-Nabız sistemleri üzerinden organ bağışı vasiyeti oluşturabiliyor. Bu yenilik sayesinde organ bağışı süreci daha kolay, hızlı ve erişilebilir hale geldi.
Organ Bağışı Artık Bir Tık Uzağınızda
Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada “Her Bağış Yeni Bir Hayattır” sloganıyla vatandaşlara çağrıda bulundu. Bakan Memişoğlu, artık kimlik doğrulaması yapılan e-Nabız veya e-Devlet hesabı üzerinden birkaç adımda organ bağışı beyanında bulunulabileceğini duyurdu.
Bakan Memişoğlu, paylaşımında şu ifadelere yer verdi:
“Organ bağışı sürecini vatandaşlarımız için çok daha kolay hale getirdik. Artık herkes, birkaç dakika içinde dijital ortamda vasiyet oluşturabilir. Sizleri, başka hayatlara umut olmak için organ bağışına davet ediyorum. Yaşamak güzel, yaşatmak daha güzel.”
Sağlık Bakanlığı’ndan Dijital Dönüşüm Hamlesi
Yeni düzenlemeyle birlikte organ bağışı işlemleri artık tamamen dijital ortama taşındı. Vatandaşlar, e-Nabız ya da e-Devlet üzerinden giriş yaparak organ bağışı formunu doldurabiliyor.
Bu sistem sayesinde:
Bürokratik süreçler ortadan kalkıyor,
Bağış işlemleri hızla tamamlanıyor,
Veriler güvenli biçimde Sağlık Bakanlığı kayıtlarına işleniyor.
Yetkililer, uygulamanın organ bağışı bilincini artıracağını ve sürecin vatandaşlar için çok daha erişilebilir hale geleceğini belirtti.
6 Adımda Dijital Organ Bağışı
Sağlık Bakanlığı, vatandaşların dijital bağış işlemini kolayca yapabilmesi için bir bilgilendirme videosu da yayımladı. Açıklamada, 6 adımlı organ bağışı rehberi şöyle sıralandı:
e-Devlet veya e-Nabız sistemine giriş yapılır.
“Organ Bağışı Beyanı” sekmesi seçilir.
Hangi organların bağışlanmak istendiği belirlenir.
Onay formu doldurulur ve dijital imza ile tamamlanır.
Bilgiler Sağlık Bakanlığı sistemine otomatik olarak işlenir.
Vatandaş, organ bağışı beyanını dilediği zaman güncelleyebilir veya iptal edebilir.
“Her Bağış Yeni Bir Hayattır”
Sağlık Bakanlığı’nın açıklamasında şu ifadeler yer aldı:
“Organ bağışıyla ilgili yönetmelikte yapılan değişiklikle, vatandaşlarımız artık e-Nabız ve e-Devlet üzerinden organ bağışı beyanında bulunabilir hale geldi. Dijital sistemle süreç çok daha hızlı ve güvenli bir şekilde tamamlanabilecek. Unutmayın, her bağış yeni bir hayattır.”















