Yeni dönemde vatandaşlar, ne kadar çok tüketirse o kadar yüksek fatura ödeyecek. Üstelik her şehir için ayrı kota ve fiyat sistemi uygulanacak.
Bakanlık, Türkiye genelindeki doğalgaz tüketim alışkanlıklarını ve iklim koşullarını dikkate alarak il bazlı tarife modeli üzerinde çalışıyor.
Soğuk iklimli şehirlerde daha yüksek tüketim kotası belirlenmesi planlanırken, ılıman bölgelerde bu sınır daha düşük tutulacak. Bu sayede, örneğin Erzurum’daki bir haneye tanınan tüketim hakkı ile İzmir’deki bir haneye tanınan hak aynı olmayacak.
Elektrikte olduğu gibi, doğalgazda da belirlenen tüketim kotasını aşan kullanıcılar için tarife kademeli olarak yükselecek. Böylece, aşırı tüketim yapan haneler daha fazla ödeme yapmak zorunda kalacak.
TASARRUF ÖNE ÇIKIYOR
Bununla birlikte hükümetin enerji faturalarına yönelik uyguladığı sübvansiyonların da kademeli olarak geri çekildiği belirtiliyor. Bu durum, özellikle kış aylarında faturaların daha da yükselebileceği anlamına geliyor.
Yeni modelle birlikte, vatandaşlardan daha bilinçli enerji kullanımı ve tasarruflu tüketim bekleniyor. Kademeli tarifeyle hem enerji israfının önüne geçilmesi, hem de devletin mali yükünün azaltılması hedefleniyor.













