Gaziantepli usta Gaziantep'e böyle İsyan Etti: "Maraş'ın Ürünlerine Saldırmayın!"
Gaziantepli usta, Gaziantep’in komşu illerin yöresel ürünlerini sahiplenmesine tepki gösterdi.
Gaziantep’te Belediyenin kendin kendi ürünlerine sahip çıkmadığını dile getiren usta, Gaziantepli yöneticilere, “Kahramanmaraş’ın, Urfa’nın, Adıyaman’ın ürünlerine saldırmayın” diye seslendi.
Gaziantep’te yıllardır tatlı ustalığı yapan bir künefe ustası, şehirdeki yöneticilerin kendi özgün ürünlerine sahip çıkmadığını dile getirerek dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Şişe takılarak mangalda pişirilen ve 'Şiş Künefe' adını verdiği ürüne sahip çıkılmadığını belirten usta, Gaziantep’in Kahramanmaraş’ın ürünlerini sahiplendiğini itiraf etti.
Kendi geliştirdiği özgün tatlı ürünü "Şiş Künefe" için patent aldığını ifade eden usta, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi başta olmak üzere yerel yöneticilerin bu ürüne sahip çıkmadığını öne sürdü. Gaziantep’in gastronomi alanındaki iddialarını hatırlatarak, “Eğer burası gastronomi şehriyse, yeni ürünlere sahip çıkması gerekir. Ama burada bırakın destek görmeyi, muhatap dahi bulunamıyor” dedi.
"Kendi Ürününü Koruyamayan Başkasının Ürünüyle Oynamasın"
Ürünü geliştirdikten sonra belediye yetkilileriyle görüşmek istediğini ancak sürekli farklı kişilere yönlendirildiğini ifade eden usta, komşu illerin yöresel lezzetlerine yönelik sahiplenme girişimlerine de sert çıktı:
“Gaziantep, kendi ürünlerine sahip çıkmazken gidip Maraş’ın, Urfa’nın, Adıyaman’ın lezzetlerini kendine mal etmeye çalışıyor. Bırakın herkes kendi değerine sahip çıksın. Bu tavır doğru değil.”
“Şiş Künefe Artık Hatay’ın”
Gaziantepli ustanın açıklamaları bununla da sınırlı kalmadı. Büyük hayal kırıklığı yaşadığını belirten usta, “Keşke bu dükkanı Gaziantep yerine Kahramanmaraş’ta, Şanlıurfa’da, Adıyaman’da ya da Hatay’da açsaydım. En azından değer verilirdi. Bu saatten sonra şiş künefe benim için Hatay’a aittir, Gaziantep’e değil,” diyerek dikkat çeken bir çıkış yaptı.












