İşçiler, ödeme sözü veren taşeron firma Hevi Mekanik Tesisat’ın taahhüdünü yerine getirmediğini belirterek eylem kararı aldı.
Nurhak ilçesinde Toplu Konut İdaresi (TOKİ) tarafından yürütülen inşaat şantiyesinde çalışan işçiler, aylardır alamadıkları maaşlar nedeniyle mağdur olduklarını dile getirdi. İşçilerin iddiasına göre taşeron firma Hevi Mekanik Tesisat, 25 Haziran 2025 tarihinde işçilere tüm hak edişlerini ödeyeceğine dair yazılı taahhütte bulunmasına rağmen, bu taahhüdü yerine getirmedi.

İmzalı Belgeye Rağmen Ödeme Yapılmadı
İşçilerle yapılan görüşmelerde, firmanın ödeme sözü verdiği ve bu taahhüdü yazılı olarak belgelediği belirtilirken, aradan geçen süreye rağmen herhangi bir ödemenin yapılmadığı ifade edildi. Söz konusu belgede ödemelerin 25 Haziran 2025 tarihinde yapılacağı açıkça yer almasına rağmen, işçilerin maaşlarının halen yatırılmadığı ve sosyal güvenlik primlerinin eksik ödendiği öne sürüldü.
İddialara göre firma, çalışanlara maaşlarını elden vererek sigorta primlerini düşük göstermekte ve bu durum hem işçilerin geleceğini hem de yasal yükümlülükleri tehlikeye atmakta.
İşçilerden Eylem Uyarısı: “1 Temmuz’da Şantiye Önündeyiz”
Maaşlarını alamayan işçiler, yaşadıkları mağduriyetin devam etmesi halinde 1 Temmuz 2025 tarihinde şantiye önünde eylem yapacaklarını duyurdu. Kamuoyuna da çağrıda bulunan işçiler, yaşanan bu sürecin takipçisi olacaklarını ve tüm gelişmeleri paylaşacaklarını ifade etti.
“İmzalanan belgede verilen sözler tutulmadı. Hakkımızı alana kadar mücadele edeceğiz.” diyen işçiler, sadece kendi haklarını değil, tüm emekçilerin sesini duyurmak istediklerini söyledi.














