Kahramanmaraş'ta Ambulansa Yol Vermeyen Sürücü 744 TL'yle Kurtuldu!
Kahramanmaraş’ta kalp krizi geçiren bir hastayı taşıyan ambulansa yol vermeyen sürücüye uygulanan ceza kamuoyunda yetersiz bulundu. Sürücü, yüzde 25 indirimle yalnızca 744 lira 75 kuruş ödeyerek cezadan kurtulacak.
Olay, Kahramanmaraş’ta dün öğle saatlerinde yaşandı. Edinilen bilgiye göre, bir kalp hastasını acil olarak hastaneye yetiştirmeye çalışan 112 Acil Servis ambulansı, trafikte ilerlemekte zorluk yaşadı. Ambulansa yol vermeyen bir özel araç sürücüsü, ambulansın siren ve ikazlarına rağmen geçiş üstünlüğünü hiçe sayarak büyük bir sorumsuzluk örneği sergiledi.
Ambulans şoförünün yaptığı ihbar üzerine harekete geçen trafik ekipleri, plakası tespit edilen sürücüye 993 TL idari para cezası uyguladı. Ancak sürücü, cezayı 15 gün içinde ödemesi halinde yüzde 25 indirim hakkından faydalanarak yalnızca 744 lira 75 kuruş ödeyebilecek. Ayrıca sürücünün ehliyetine 15 ceza puanı da yansıtıldı.
Hastaya Anjiyo Yapıldı, Durumu İyi
Ambulansla Megapoint Hastanesi’ne kaldırılan kalp hastasına anjiyo yapılarak stent takıldığı öğrenildi. Yoğun bakımda bir süre gözetim altında tutulan hastanın sağlık durumunun iyiye gittiği bildirildi.
Vatandaştan Tepki: “Bu Ceza Caydırıcı Değil”
Sosyal medyada ve kamuoyunda konuyla ilgili tepkiler çığ gibi büyürken, birçok vatandaş cezaların yetersiz olduğunu dile getirdi. Özellikle ambulanslara yol vermemenin hayati sonuçlar doğurabileceğini belirten kullanıcılar, bu tür sorumsuzluklara karşı daha caydırıcı yaptırımların uygulanması gerektiğini savundu.













