Şüphelilerden 25’i tutuklanırken, 39 kişi hakkında adli işlem başlatıldı.
1,8 Milyar Liralık İşlem Hacmi Tespit Edildi
İçişleri Bakanlığı koordinesinde, Cumhuriyet Başsavcılıklarının talimatı üzerine Emniyet Genel Müdürlüğü Asayiş Daire Başkanlığı tarafından yürütülen operasyonlar, son 10 gün içerisinde gerçekleştirildi.
Adana, Afyonkarahisar, Ankara, Antalya, Aydın, Batman, Bursa, Çanakkale, Denizli, Gaziantep, Hatay, İstanbul, İzmir, Kahramanmaraş, Kayseri, Kocaeli, Manisa, Mersin, Niğde, Sinop, Şanlıurfa, Şırnak ve Tokat’ta eş zamanlı baskınlar düzenlendi.
Operasyonlarda, şüphelilerin sahte internet siteleri kurarak inşaat demiri satışı vaadiyle vatandaşları dolandırdıkları ve kendilerini kamu görevlisi gibi tanıtarak haksız kazanç elde ettikleri belirlendi. Şebekelerin bugüne kadar 1 milyar 815 milyon TL’lik yasa dışı işlem hacmi oluşturduğu tespit edildi.
Bakan Yerlikaya: “Vatandaşlarımızı bu tuzaklardan koruyoruz”
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, operasyonun detaylarını paylaştı.
Yerlikaya, “Bu kişiler aracılığıyla işlenebilecek nitelikli dolandırıcılık suçlarının önüne geçerek vatandaşlarımızın maddi ve manevi zarar görmesini engelledik. Güvenlik güçlerimizle birlikte, dolandırıcılık çetelerine ve yasa dışı oluşumlara karşı mücadelemiz kararlılıkla sürecek.” ifadelerini kullandı.
Şüpheliler Kamu Görevlisi Gibi Davrandı
Yapılan incelemelerde, dolandırıcıların mağdurları arayarak “Savcılıktan arıyoruz, hesabınızda şüpheli işlem var” gibi ifadelerle kandırdığı, kimlik ve banka bilgilerini ele geçirdikleri öğrenildi. Ayrıca sahte e-ticaret siteleri üzerinden demir, yapı malzemesi ve elektronik ürün satışı vaadiyle de birçok vatandaşı mağdur ettikleri tespit edildi.
Soruşturma Devam Ediyor
Operasyon kapsamında ele geçirilen dijital materyaller ve belgeler incelenmek üzere emniyete götürüldü. Cumhuriyet savcılıkları tarafından başlatılan soruşturma sürerken, yeni gözaltıların da olabileceği bildirildi.












