Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, düzenlemenin hayata geçirilmesi için tarih verdi.
Ensonhaber’in YouTube yayınında konuşan Bakan Işıkhan, söz konusu düzenlemenin 2026 yılının ilk ya da ikinci çeyreğinde tamamlanmasının hedeflendiğini belirterek, şu ifadeleri kullandı:
“9 bin günden 7 bin 200 güne indirilmesi, yani 25 yıl yerine 20 yılda emeklilik hakkının tanınması konusunu gündemimize aldık. Sayın Cumhurbaşkanımızın seçimlerde verdiği bu söz bizim için emir niteliğinde. Maliye Bakanlığımızla koordineli şekilde çalışarak, 2028’den önce bu müjdeyi esnafımıza ulaştırmak istiyoruz.”
Işıkhan, kapsam konusunda da değerlendirmelerin sürdüğünü aktararak, “Burada sadece küçük esnaf mı yoksa tüm esnaf mı kapsama girecek, bunu netleştirmemiz lazım. Bağ-Kur’luların prim ödemelerinde ciddi zorluk yaşadığını görüyoruz. Tahsilat oranımız, SSK’ya kıyasla daha düşük. Bu nedenle düzenleme hem sosyal hem de ekonomik açıdan büyük önem taşıyor” dedi.
Bakan Işıkhan, çalışmaların hızla devam ettiğini vurgulayarak, düzenlemenin en geç 2026’nın ilk yarısında netleşeceğini ifade etti.















