Bu kapsamda, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı operatörleri uyarırken, iletişim kesintilerini önlemek için Japonya’daki deprem yönetim sistemi Türkiye’de uygulanmaya hazırlanıyor.
İstanbul Depremi İletişimde Sorun Yarattı
Geçtiğimiz 23 Nisan’da İstanbul ve çevresinde yaşanan depremde, yaklaşık 52 milyon kişi aynı anda telefonlarını kullandı. Hatların yoğunluktan ötürü çökmesi sonucu vatandaşlar sevdiklerine ulaşamadı ve iletişim aksadı. Bu durum halkın tepkisine yol açarken, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, operatörlere deprem ve kriz dönemlerinde özel hizmet sağlanması talimatını verdi.
Japonya Modeli ile İletişim Kesintisi Önleniyor
Bakanlık, olası kriz anlarında haberleşmenin aksamasını önlemek amacıyla Japonya’da uygulanan sistemi örnek almayı planlıyor. Bu modele göre, herkes telefonuna kısa bir “Ben iyiyim ve buradayım” mesajı bırakabilecek. Arayan kişiler bu mesajı dinledikten sonra telefonu kapatarak hatların aşırı yüklenmesini önlemiş olacak.
Uzmanlar, sistemin Türkiye’ye uyarlanmasıyla, deprem gibi acil durumlarda iletişim hatlarının daha güvenli ve erişilebilir hâle geleceğini belirtiyor.












Şimdide çekmiyor edoooooo