2025 yılının "Aile Yılı" ilan edilmesine rağmen uygulamaların aile bütünlüğünü zedelediğini vurgulayan Bakan, bu durumu "idari keyfiyet" ve "zulüm" olarak nitelendirdi.
Bakan yaptığı açıklamada, Kahramanmaraş, Gaziantep, Hatay ve Malatya gibi birinci derece deprem bölgelerinde görev yapan ve kendileri de depremzede olan polislerin, talepleri olmaksızın yeniden aynı illere görevlendirildiklerini ifade etti. Bu kararın, ailelerin parçalanmasına neden olduğunu dile getiren Murat Bakan, uygulamanın insan haklarına ve anayasada güvence altına alınmış aile bütünlüğü ilkesine aykırı olduğunu söyledi.
"Aile Yılı icraatla olur, lafla değil"
Murat Bakan açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Bu yıl ‘Aile Yılı’ ilan edildi. Ancak uygulamaya baktığımızda aile bütünlüğü gözetilmiyor, bilakis aileler dağıtılıyor. Depremzede polisler, kendi talepleri olmamasına rağmen yeniden 1. derece deprem bölgelerine gönderiliyor. Bu insanlar sadece görev yerlerine değil, aynı zamanda ailelerinden, çocuklarından da koparılıyor. Zaten canlarını, evlerini, şehirlerini kaybetmiş bu insanlar şimdi bir de idari keyfiyetin mağduru hâline getiriliyor.”
CHP’li Bakan, güvenlik güçlerinin yaşadığı sorunları yıllardır gündeme getirdiklerini ancak mağduriyetlerin her geçen gün arttığını vurguladı. “Polisin, jandarmanın, askerin hakkını savunmaya devam edeceğiz. Bu haksız uygulamaya derhal son verilmeli. Aile bütünlüğü anayasal bir haktır. ‘Aile Yılı’ lafla değil, icraatla olur!” dedi.
Tepkiler Büyüyor
Murat Bakan’ın açıklamaları kamuoyunda geniş yankı bulurken, sosyal medya üzerinden birçok kullanıcı karara tepki gösterdi. Emniyet teşkilatı içerisinde görev yapan bazı personel yakınları da ailelerinden ayrı düşen polislerin yaşadığı zorluklara dikkat çekerek, uygulamanın gözden geçirilmesini talep etti.














